Friday 20 May 2011

Monolog Hati

Tatkala ketika ini,
Hati masih berbelah bagi,
Merenung apa sebanar yang dihajati,
Semuaya masih bersegi-segi

Kenapa harus begini,
Perasaan itu bertamu lagi,
Tiada hati mahu aku sakiti,
Biarlah semua berpuas hati

Monolog ini berlagu lagi,
Berentak layu bertempo sepi,
Mengiringi lembut sang bayu pagi,
Mana mungkin ku tolak ke tepi

Mungkinkah zulmat penuh menyelubungi,
Semua berlalu tiada inti,
Atau aku sebenarnya yang memungkiri,
Iqtiqat jiwa ikrar sendiri

Tiada norma ingin ku batasi,
Tiada kehendak mahu ku lewati,
Tapi mampukah aku hadapi,
Bila sendiri berbelah bagi

Satu perkara harus ku akui,
Kepingin teman pendamping diri,
Peneman ketawa periang sunyi,
Agar sempurna jalanan hari

Maafkan aku semua hati,
Aku masih terkapai lemas mencari,
Dan andai kata hati ini tidak dimiliki,
Harap janganlah diri ini dibenci


Prolog: oLdBoYs
Lokasi: Batang Kali
Masa: 0858
Tarikh: 210511
Log Jiwa: Blues Serba-Salah

2 comments:

  1. terkadang hati sukar difahami. apatah lagi oleh diri sendiri. mintalah pada Sang Pencipta hati. moga ia mudah untuk dimengerti

    ReplyDelete
  2. hehehe...hanya luahan sanubari ketika duduk menyepi...thanks...

    ReplyDelete