Friday 20 May 2011

Blues 180511

Patutkah aku suka,
Perlukah aku berduka,
Tapi yang pasti hati ini tidak merasa apa-apa,
Semuanya bagai seperti biasa

Takung air lalu berkocak,
Hati rasa bagai berlecak,
Mana langkah ku harus ku pasak,
Menungkah hari yang kian lasak,

Kembara ini masih menjalar,
Mencari identiti yang masih samar,
Moga cahaya akan terpancar,
Menunjuk jalan bukan melingkar,

Baguslah jika aku dilupa,
Jangan biarkan dirimu dibelai seksa,
Sisihkan aku dari lingkungan radar,
Celiklah mata tolonglah sedar

Puisi ini pengganti diri,
Tak mahu langkah terencat lagi,
Aku rela bertapa sendiri,
Jatuh bangun jangan siapa peduli

Kenapa biul merungsing diri,
Memikir benda yang sudah jadi,
Baik rancang masa mencari,
InsyaAllah ianya pasti menanti

Otak Biul: CoMmAdDiX
Lokasi: Setapak, KL
Masa: 1233
Tarikh: 180511
Mood: Blues Otak Biul

No comments:

Post a Comment