Friday 20 May 2011

Andai Aku Pergi

Detik pantas masa berlalu,
Tiada yang hendak tiada yang mahu,
Bilakah masa itu akan bertamu,
Saat ajal menjemputku

Amal sejengkal dosa menggunung,
Mungkin jumlahnya tak mampu dihitung,
Kelat hitam hati diselubung,
Ya Allah azabMU tak mampu ku tanggung

Pimpinlah aku bimbinglah aku,
Cairkan hati yang makin membeku,
Bukalah tunjuklah pintu rahmatMu,
Suluhlah aku jalan yang harus ku tuju

Ke mana hilang cahaya sakinah,
Diriku resah kalbuku gundah,
Sudah lama ia tak diendah,
Jangan ia panjang akhir tak sudah

Nafas ditarik dilepas lelah,
Duduk termenung memikirkan masalah,
Sungguh aku tak mahu kalah,
Apatah lagi hanya berserah

Bila seru itu datang bertamu,
Tenangkan aku jangan keliru,
Kuatkan iqtiqat mohon dariku,
Moga syahadah pengakhiran helaku


Terukil: CoMmAdDiX
Lokasi: Bilik Umah
Masa: 2209
Rasa: Hamba yang berdosa....

No comments:

Post a Comment