Saturday 18 February 2012

Pergi Jauh-Jauh

tolong hadirkan  dirinya,
buat aku teman selamanya,
agar dia aku yang punya,
jika  aku layak buatnya

mahu dirinya aku belai,
walaupun hanya rambutnya sehelai,
akan pasti satu masa aku kan lalai,
meneruskan apa yang telah aku mulai

sayup-sayup hilang bayangan,
dirinya bagiku hanya angan-angan,
bagai terlepas dari pautan tangan,
yang tadi erat dipegang dari lengan

bila sunyi ini datang menghambat,
bagai gembira itu disebat-sebat,
adakah ini saru tanda musibat,
atau ujian-mu yang maha hebat

tapi harus aku bagaimana,
melankoni aku tidak kemana,
tidak ke sini mahupun ke sana,
duduk diam di sini hanya merana

tunaikan  apa yang disuruh,
hanya padanya wajib dipatuh,
moga semua ini akan meluruh,
bagi membina jiwa yang utuh

jauh log : commaddix
lokasi : taman klang utama,klang
masa : 0744
tarikh : 150212
mood : blues menjauh

No comments:

Post a Comment