Sunday 5 February 2012

Aku

Agak menebal sifat mazmumah,
Kian terhakis sifat mahmudah,
Mahu dibaiki tidaklah mudah,
Banyak perkara wajib ku redah

Tatkala zulmat kian bermaharajalela,
Aku diam bisu bagaikan merela,
Jalan manakah harus ku hala,
Tak mahu apinya makin menyala

Sisip dosa makin membara,
Meratah nipis salut sang pahala,
Jalan ku senget bagai si ketam kara,
Neraka menyahut silalah sila

Cerminan diri retak seribu,
Tidak ku layak walaupun sesumbu,
Tapi aku tak mahu menipu,
Terik azabmu sungguh ku tak mampu

Hidayah dari-Mu amat ku damba,
Rintihan hatiku penuh hiba,
Masihkah ada walaupun selembar,
Aku menanti penuh debar

Jika aku masih lagi begini,
Jangan paling rahmat-Mu walau seinci,
Syafaat nabi ku juga ku impi,
Moga membantu di kemudian hari

sLoW LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Tarikh : 050212
Masa : 1921
Mood : Blues Kenapa Begini

No comments:

Post a Comment