Sunday 26 February 2012

Aprisiasi Aku

Aku tidak miliki apa-apa,
Juga aku bukan barang siapa,
Hanya menumpang bumi yang Esa,
Sampai masa aku akan jua binasa

Aku mungkin miliki harta,
Tapi ia boleh ghaib serta merta,
Aku mungkin miliki rupa,
Tapi ia pasti hanya sementara

Aku mungkin miliki jiwa,
Tapi kalau kosong akulah kecewa,
Aku mungkin miliki saudara mara,
Tapi mereka juga ada hal mereka

Bila aprisiasi ini mula berlagu,
Aku sedang duduk termangu,
Bila aprisiasi ini sedang berdendang,
Aku bingung keluh mendatang

Jenuh berfikir memercik peluh,
Mencari hujungnya cahaya bersuluh,
Bisakah menjadi tempat aku berteduh,
Atau hanya tempat jiwaku bergaduh

Diam membisu nafas dihela,
Mahu masalah hilang segala,
Mahu ku anggap ini ujian bukannya bala,
Moga pengakhirannya diganjarkan pahala

ApRiSiAsI lOg : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Masa : 2251
Tarikh : 260212
Mood : Blues Sage Mode

No comments:

Post a Comment