Saturday 23 June 2012

Khnom Som Tors

Beduk Ramadhan bakal berbunyi,
Tapi aku masih tetap lagi begini,
Berteman duka senantiasa sunyi,
Jiwa kosong tidak berpenghuni

Lama sudah pipi ini kontang,
Mengalir deras dosa dikenang,
Biar sepagi atau pun sepetang,
Tidak hadir walaupun dipinang

Sampai bila agaknya ia kekal,
Sampai bila harus ku dangkal,
Tiada apa amalan dibuat bekal,
Mahu segera pulang ke pangkal

Hati ini selalu berbelah bahagi,
Adakah masih ada sinar itu lagi,
Atau cuma angan-angan ku tinggi,
Tak pernah untung hanyalah rugi

Sesungguhnya aku sendiri telah menzalimi,
Untuk segala cela duka luka yang ku alami,
Lautan kontang itu lama sudah ku selami,
Ku biarkan sahaja zulmat itu mendiami

Ya Allah pada Mu aku memohon,
Hadirkan aku teduhan si pohon,
Terus menerus memayungi aku,
Dalam mencari sinar yang penuh liku

KhNoM sOm ToRs LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Masa : 2334
Tarikh : 230612
Mood : Blues Khnom Som Tors

No comments:

Post a Comment