Friday 8 June 2012

Deria Ini

Suka aku kalam ini diamati,
Suka aku tingkah mu ku perhati,
Suka aku bicara mu ku dihayati,
Suka aku janji ini akan ditepati

Bagai dihulur bantal tatkala mengantuk,
Pada riba kasih mu aku terlentuk,
Mematri cinta agung mula dibentuk,
Merebak segenap susuk bagai dipatuk

Bersama bura' ini kita memacu,
Dari awangan menuju ke mercu,
Ke segenap rasa ke serata bucu,
Bergurau senda bercanda lucu

Menunggu saat masa jua ketika,
Hijab ini akan aku merdeka,
Akan ku tukar madu dari sang cuka,
Pasti yang berdebar menjadi suka

Bila masa ditunggu itu menjelma,
Akan menangislah syaitan durjana,
Terlerai segala syarat juga terma,
Bersamamu mari kita menuju ke Sana

Di sini aku hamparkan si deria,
Deria kasih buat mu si suria,
Suria di jendela berwajah ceria,
Ceria bersama denganku si pria

DeRiA lOg : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Masa : 2357
Tarikh : 080612
Mood : Blues si Deria

No comments:

Post a Comment