Monday 18 June 2012

Iventori Diri

Perihal lalu menggamit aku,
Setiap ketika saban waktu,
Terkenang ianya telah berlaku,
Telah tercalit memori itu

Kenangan lalu menyambar aku,
Mengapa ia harus begitu,
Bagai memahat isi si paku,
Dalam lukanya dibiar membatu

Helaian hari ku selak satu persatu,
Mencari penawar di kala buntu,
Ku harap Kau juga turut membantu,
Ketemukan aku si daun pintu

Laluan hari ku penuh berliku,
Banyak tersasar ke arah itu,
Masih adakah sirna buat diriku,
Kembali menghuni di landasan yang jitu

Terpalit dosa tepat ke muka ku,
Bagai mentertawa tiada silu,
Tidak henti bertambah jitu,
Duduk tertunduk aku menahan malu

Ya Allah aku masih menunggu,
Keluarkan aku dari termangu,
Hilangkan dari rasa sedihnya lagu,
Agar aku tidak menjadi tugu

IvEnToRi LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Klang Utama
Masa : 2047
Tarikh : 180612
Mood : Blues Jasbah Diri II

No comments:

Post a Comment