Saturday 9 June 2012

Blues Teluk Batik

Indah ciptaan alam semesta,
Buat santapan si anak mata,
Ciptaan agung yang perlu dicinta,
Tidaklah semua dijadikan si bata

Di sini terhenti aku menyinggah,
Habiskan masa dengan berlengah,
Dari tepi ku hala ke tengah,
Buat ku matikan rasa si megah

Anak-anak kecik terlalu girang,
Di gigi laut mereka menyerang,
Berteman cuaca yang agak terang,
Melankonik ini mula ku karang

Ku belek kiri ku toleh kanan,
Mencari sesuatu yang berkenan,
Buat aku hilangkan tekanan,
Mengakhiri sebuah permainan

Deruan bayu menghempas pipi,
Duduklah aku seorang di tepi,
Melirik blues yang resah lagi sepi,
Mencari jawapan yang banyak tapi

Dalam diam sibuk aku mencari,
Soalan yang sama acapkali mari,
Sampai bila harus aku bersendiri,
Bila masanya ku sunting si rusuk kiri


TeLuK bAtIk LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Masa : 2241
Tarikh : 090612
Mood : Blues Teluk Batik

No comments:

Post a Comment