Friday 30 December 2011

~Sinis~

Telah ku baca luahan tidak puas hati,
Menyalahkan aku tak henti-henti,
Minta kau cerminkan diri sendiri,
Sebelum orang lain kau caci

Memang cacian seharusnya layak buat mu,
Tapi tidaklah aku maki m selalu,
Bila apa yang aku larang kau tetap begitu,
Perlukan pujian ku hulurkan buat diri mu

Bicara siapa yang memulakannya,
Acapkali terpacul macam benda biasa,
Pernahkah kau fikirkan akibat daripadanya,
Semua yang ada pasti akan binasa

Sesen duit mu tidak pernah aku pinta,
Jika ada barang sedikit cuma,
Untuk menampung belanja hujung bulan kita,
Hal ini pun kau nak berkira semua

Telah berulang kali peluang kau minta,
Setiap kali juga kau akan berdusta,
Sampai bila harus ku diam dari berkata,
Aku tidak dayus bukan tidak bermata

Acapkali kau persoalkan kesetiaan ku,
Pernahkah kau percaya pada lafaz ku,
Akad ku dulu hanya untuk mu,
Mahu ku kekal hingga sampai ke situ

Aku tidak pernah rasa mahu membenci mu,
Tapi perangai mu menjadikan aku begitu,
Memang tiada maaf dari ku buat diri mu,
Kerana dirimu hati ku keras membatu

Salam tahniah juga daipada ku,
Kau bakal menjadi pengantin baru,
Cukup-cukuplah kau mengintai page aku,
Dan buangkan OLDBOYS dalam diarimu

MC TeTtA LoG : oLdBoYs
Lokasi : Batang Kali
Tarikh : 301211
Masa : 2348
Mood : Blues Sadis

No comments:

Post a Comment