Monday 2 January 2012

Tahun Baru

Ia sudah beranjak lagi,
Tapi aku masih begini,
Mencari apa yang tak pasti,
Ke mana hala destinasi

Jenuh sudah ku toleh kanan kiri,
Sekeliling aku seakan memerli,
Bukan membantu bahkan mengeji,
Hina sangatkah rupaku kini

Nafas ditarik hela dilepas,
Mahu beban ini seringan kapas,
Tak mahu ku kenang benda yang lepas,
Bagi ku ia semua sudah halus jadi hampas

Dimana ia harus ku cari solusi,
Menghambar idea bernas penuh isi,
Agar rebahku bangun berdiri lagi,
Menongkah rona hidup pancaroba ini

Beranjak sudah umur ku kini,
Hampiri ke tanah itu sudah pasti,
Adakah sinar germelapan akan ku kecapi,
Atau mungkin ia hanya sekadar mimpi

Jeritan batinku tiada siapa mengerti,
Waima aku juga keliru tidak bertepi,
Akankah aku berjumpa si anak titi,
Memimpin aku keluar dari sepi

nEw YeAr LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Batang Kali
Masa : 2257
Tarikh : 020112
Mood : Blues Mencari...

No comments:

Post a Comment