Friday 23 December 2011

Salam

masih terngiang hembusan lalu itu,
memercik kerisauan ke dalam kalbu,
ternganga terpana diam membatu,
adakah sebabnya perutku sebu

adakah daun namaku telah gugur,
adakah itu sebabnya aku ditegur,
ya rabb akuini masih menganggur,
tiada amalan waima sebesar anggur

terasa amat  kerdil diri ini,
banyaknya khilaf tidak terperi,
mampukah aku mengadap sebegini,
pasti disoal tak dapat ku lari

maafkan aku wahai semua,
andai ini bicara terakhir kita,
sesungguhnya ia hadir tak tunggu tua,
kelu lidah ku tidak terkata

andai ada janj-janjii ku mungkir,
minta dihalal usah diungkit,
andai ada duit anda aku kikir,
mari cerita ku tak mahu sakit

jika ia sudah sampai ke ubun-ubun ku,
minta jangan biarkan lidahku kaku,
izinkan aku melafaz syahadah itu,
aku tak ingin menjadi makanan si batu


salam log : commaddix
lokasi : klang utama
masa : 2011
tarikh : 131211
mood : blues terpana

No comments:

Post a Comment