Friday 19 August 2011

Ratapan Ramadhan

Kuthbah semalam terasa sayu,
Intipati diamati satu persatu,
Memang benar Ramadhan bakal berlalu,
Meninggalkan kita tidak menunggu

Terasa amat kerdil diri ini,
Bila terbayang muhasabah diri,
Banyak salah tangan dan kaki,
Belum termasuk zulmat di hati

Lama sudah air mata tidak gugur,
Semacam mengalir deras tiada berundur,
Mengenang betapa aku ni amat mundur,
Ya Allah sudah lama aku menganggur

Selesai solat doa dipanjat,
Hamba malu meminta hajat,
Bila dosa terkepul amalan sekerat,
Jangan jadi diriku insan keparat

Basah pipi rasa panas sekali,
Ego ku hilang semua ke tepi,
Mungkinkah rezeki aku masih di sini,
Akhir kalam dalam naungan Ilahi

Ampun maaf ikhlas tulus dari hati,
Buat semua yang pernah aku sakiti,
Aku sedar aku tidak sempurna pasti,
Salam Ramadhan dan Salam Aidilfitri

sLoW LoG : CoMmaDdiX
Lokasi : Batang Kali
Masa : 1313
Tarikh : 20 Ramadhan
Mood : Blues Pedagang Sepi

No comments:

Post a Comment