Friday 1 July 2011

DIlema Ini

Menggelupur aku sesak,
Mencari cahaya di hujung puncak,
Lemas aku tenggelam,
Menyusuri cahaya yang agak kelam

Mana dia jalan itu,
Jalan yang penuh dengan wahyu,
Agar senang aku memandu,
Diriku yang masih teguh kaku

Kadang kala dosa ini membelenggu,
Carikan dilema ini terus mengganggu,
Buat aku terus duduk termagu,
Seakan hilang itu aku menunggu

Sayup-sayup paluan kompang,
Tekanan itu terus terngiang,
Sakit itu masih bergenang,
Bila masanya ia boleh bertenang

Tunjukkan aku Pencipta azali,
Pimpinlah aku baiki diri,
Agar segak aku nanti,
Bila aku bertemu Mu ya Ilahi

Kuatkan iman kukuhkan iqtiqat,
Jangan jalan ku tuju itu sesat,
Pasti banyak peluh perlu ku kesat,
Kalau benar aku ini bangsat

Kecurkan segala zulmat ini,
Agar sinar baru mampu menembusi,
Moga senyum ini kembali ke sini,
Menemani diri berseorangan lagi

kRo LoG : oLdBoY
Lokasi : Batang Kali
Tarikh : 010711
Masa : 1645 (tatkala azan asar)
Mood : Blues sedey......:(

No comments:

Post a Comment