Saturday 25 June 2011

Monolog Hati V

Tarikh ini muncul semula,
Mengingat peristiwa yang lalu,
Nyahlah dikau silalah sila,
Tak mahu hiba ini menjadi pilu

Kecewa itu merombos lagi,
Beritma perlahan bernota sepi,
Tapi alunannya berlainan sekali,
Bagai redha itu sepenuh hati

Teringat aku tarikh ini,
Tatkala dia ku lepas pergi,
Ego ku luluh bersamanya disisi,
Mata berkaca berderai ke bumi

Sekarang semulanya lain,
Semua ku buat terasa asing,
Berubah sudah aku kelain,
Memang benar bumi berpusing

Terima kasih untuk itu,
Merubah aku menjadi kelu,
Takkan aku kembali ke situ,
pasti aku tidak ceria seperti selalu

Tarikh ini pasti menjadi sejarah,
Buat diriku yang hilang arah,
Mujur malam itu tidak berdarah,
Kini ku sedar makin ku pasrah

Mohon diriku kukuh ya Allah,
Merentas ujian Mu ku tidak kalah,
Memang konflik ini masih berbalah,
Tapi mohon ia pergilah

bLuEs LoG : oLdBoY
lokasi : Umah Batang Kali
masa : 1010
Tarikh : 260611
Mood : Blues siamang...huhuhu

No comments:

Post a Comment