Friday 2 September 2011

Bingkisan Ini

Blues ini melanda lagi,
Seakan tebal tiada naluri,
Membiar aku terkapai sepi,
Di alam khayalan tiada terhenti

Mendung petang seakan memerli,
Sunyi terpasung lekat mati,
Awanan hitam terus tersemi,
Mengiringi jiwa kelam hati

Sudah menjengah pintu aidilfitri,
Tapi aku masih juga tiada serii,
Bila akan berlalu dinihari,
Dalam kesamaran aku masih mencari

Sudah aku agak ia bakal terjadi,
Bila hati sudah terbahagi,
Semua akan diam menyendiri,
Membiarkan ukhuwah itu terlerai sendiri

Perasaan ini amat ku benci,
Kenapa ianya harus terjadi,
Adakah kita hanya mementingkan diri,
Membiar ego itu meninggi lagi

Sudah hilang semua gusi,
Gelak tawa semua menyepi,
Jika salah itu hadir dari diri ini,
Maafkan aku atas kekhilafan diri

SaYu LoG: EcHoLinE
Lokasi: Batang Kali
Tarikh: 4 syawal
Masa:1824
Mood: Blues sayup

No comments:

Post a Comment