Sunday 1 July 2012

Romantika

Aku bukan seorang romantis,
Juga tidak pandai berpuitis,
Tapi bersamamu mahu ku rintis,
Agar ia bisa buat kau berhenti menangis

Aku juga tidaklah dinamis,
Pandai menabur janji nan manis,
Tapi bersamamu mahu hayat dihabis,
Saling memerlu saling simbiosis

Gambaran padamu semuanya persis,
Dalam puisi semuanya berbaris,
Seakan-akan awal sudah ku tesis,
Kini hanya perlukan tanjak dan keris

Tatkala bait ini aku cipta,
Pasti kamu sedang diulit lena,
Aku sendiri tidak tahu mengapa,
Wajah kamu seringkali menerpa

Pada kamu aku meminta,
Jadilah kaki tangan dan juga mata,
Lengkapkan aku semua anggota,
Agar jalanan hari ku indah tercipta

Alhamdulillah terbalas semua jerih,
Tersadai sudah semua perih,
Kini mahu ku siapkan kapur juga sirih,
Juga berkira-kira tetapkan tarikh

RoMaNtIkA lOg : CoMmAdDiX
Lokasi : Taman Seri Batang Kali
Masa : Sepanyol Ambil Medal (0449)
Tarikh : 020712
Mood : Blues Romantika

No comments:

Post a Comment