Tuesday 3 July 2012

Untuk Dia

Assalamualaikum pembuka bicara,
Buat kamu yang berada di sana,
Apa khabar dikau agaknya,
Moga sihat  sejahtera hendaknya

Sebujur sirih wajah empunya,
Alhamdulillah bertudung litup orangnya,
Indah rupa warna coklat anak mata,
Bingkai hitam menjadi pilihan dirinya

Tergoda aku pada senyumannya,
Membuat blues aku di zon bahaya,
Penuh ikhlas manis rupanya,
Ya Allah sungguh aku tidak percaya

Lesung pipit peneman pipinya,
Senyuman tergaris indah susunannya,
Gila memang sesungguhnya aku terpana,
Tersentak aku dari panjangnya lena

Aku harap dikau dapat menerima,
Salam simpul ku yang tak seberapa,
Moga blues aku berubah tema,
Dengan hadir kau yang telah menyapa

InsyaAllah jika aku dikurnia,
Pastikan aku mengangkat si dia,
Buat peneman aku di dunia,
Juga ke syurga tetap setia...آمِيّنْ... آمِيّنْ آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ

UnTuK dIa LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Karayalaii
Masa :1358
Tarikh : 040712
Mood : Blues Untuk Dia

No comments:

Post a Comment