Monday 9 April 2012

~Saksi~

tika mata kelam mengambil tempat,
sangkakala bisu ini pula datang merempat,
bagai tak sabar tidak menyempat-nyempat,
mahu dilembar penuh jangan dilipat-lipat

ego ini sukar ditolak ke tepi,
buatnya tidak banyaknya tapi,
layanlah ia daripada sepi,
maraknya ia sejulang api

dimana dia pelembut ego ku,
dimana dia si ayu peluntur lagak ku,
penitik cahaya terangi hati gelap ku,
sudahlah gelap lagi kuat membeku

jauh ke dalam benak itu,
mahu aku buka daun pintu,
biar dia telus masuk ke situ,
tapi ia terkunci bagai dicatu

bohong jika aku tidak cemburu,
melihat semuanya ke alam baru,
tipu jika aku tiada perasaan,
tapi tak sanggup aku dengan dugaan

bila mana aku benar-benar mengerti,
pasti akan ku buka pintunya hati,
doa pada-nya itu sudah semestinya pasti,
agar jodoh ku tidak di sini terhenti...........amin

heartless log : commaddix
lokasi : tmn klang utama
masa : 2339
tarikh : 040412

No comments:

Post a Comment