Saturday 5 November 2011

Blues Malam Ini

Gema takbir berkumandang lagi,
Beritma lantang memecah sunyi,
Tapi aku semacam layu lesi,
Melayan blues kosongnya hati

Bagaimana mungkin ia ku akhiri,
Jika tanganku bertepuk bersendiri,
Bila mungkin ianya dapat ku atasi,
Jika segalanya bercanggah formasi

Alunan takbir ini seakan memahami,
Beraya aku sendiri tiada istilah kami,
Sedih hampa semuanya seakan bersemi,
Kontangnya jiwa ku sukar diselami

Ku kepingin kucupan di dahi,
Buat mu insan bergelar isteri,
Agar terhapus segala resah di hati,
Moga senyuman mu itu penyeri hari

Adakah dikau bakal ku temui,
Apakah dikau selayaknya ku miliki,
Bilakah munculnya dikau wahai bidadari,
Jawapannya aku sendiri tidak pasti

Izinkanlah aku dirimu ku dekati,
Benarkanlah hatimu aku miliki,
Terimalah aku untuk perkongsian ini,
Sendiri ini benar-benar menyiksa diri

KaHwIN LoG : CoMmAdDiX
Lokasi : Batang Kali
Tarikh : 051111
Masa : 2222
Mood : Blues Mau Kawen..adeyhhh

No comments:

Post a Comment