Saturday 8 October 2011

Penjara Cinta

Tidak ku cari si Rabiatul Adawiyah,
Kerna aku bukan seperti Bilal bin Rabah,
Aku bukan mencari kesempurnaan,
Kerna ku tahu zahir batin ku penuh kecacatan

Harus ku sabar dugaan menduga,
Ia tidak semudah menaiki tangga,
Harus ku tunggu keredhaan itu,
Baru terijab kita bersatu

Perlahan torehan luka itu disimpul,
Terubat sedikit tidak lagi berkumpul,
Kini hati bagai kembali disampul,
Wap-wap kasih mula berkepul-kepul

Harap janji kita dapat dikota,
Walau harus tunggu beberapa purnama,
Jangan niat ini akhirnya disita,
Biarlah ia jadi tujuan kita yang utama

Bila agaknya ke dimensi baru,
Dimensi ceria menemani aku,
Tak mahu menyalin atau pun meniru,
Biar cinta ini cair membeku

Suka aku biarkan puisi berbicara,
Bagai melepas lelah dan juga lara,
Lega sanubari bila semua telah tersira,
Tidaklah aku jadi sesumbang kera


bLuEs LoG : EcHoLiNe
Lokasi : Batang Kali
Masa: 2305
Tarikh : 300911
Mood: Blues sendiri

No comments:

Post a Comment